Search This Blog

Tuesday, November 25, 2014

Another Sighting - or Is It?


 
by Jerome
 
We know that Albert Royal Delmont Jones (abbreviated as ADJ) is in the 1900 census for Chicago.  He is married to Isabel and gives his work as “editor.” He claims to be 44, and she is 23. Isabel Agnes Mulhall was to become quite a character in her own right, if newspaper gossip is to be believed.

As Rachael rightly queries in another post – in 1900 ADJ was editor of what?

Then in the 1930 census ADJ turns up, elderly and alone, in a state almshouse/hospital in Delaware shortly before his death and burial in a pauper’s grave that year.

I believe we may have found him in the 1910 census, although there are queries as detailed below. He is now calling himself Albert R Delmont (Albert Royal Delmont) and claims to be 48, married for three years to Margaret White, aged 28. He is now living in Campbell, Kentucky.

By this time he has no occupation. And he is living in the home of his in-laws, James and Johanna White.

This would be a fourth marriage – after Caroline Bown, Belle Mulhall, and Bambina Maud Scott.

A marriage register shows they were married on 19 September 1906, but gives no other information.

The age given in the 1910 census return is less than his real age. But as with previous wife Isabel, this wife Margaret is at least twenty years his junior. Men who marry much younger women often shave a few years off their age, along with taking up tennis, and cycling around in Lycra on a top-end bicycle!

However, there are two discordant notes in the above scenario. First is that this Albert Delmont claims to come from Virginia. But there are no references in the Virginia records that remotely fit. This could just be an enumerator’s mistake, or ADJ covering his tracks from yet another past life. And this is the only Albert Delmont thrown up in the 1910 census indexes.

Second is the 1920 census. It is easy to find the same family still living in Campbell, Kentucky. Father-in-law James has died and Johanna White is now the head of the household with the same children, one of whom is Margaret Delmont. There is no Albert R in sight. Margaret claims to be only 34; however, the initial in the appropriate column suggests she has put down as a widow! But I cannot find any reference to an Albert R Delmont (or variations) dying between 1910 and 1920.

There are so many negatives about ADJ that a faked death or insurance scam, or just good riddance and I stand a better chance as a widow than as a deserted woman or divorced woman – all these scenarios are possible.

And I cannot find hide nor hair of ADJ under any combination of names in the 1920 census. But then he turns up as a kind of elderly vagrant in 1930.

I am still searching, and readers of this blog are welcome to search too. The problem is – what name might he have used by then?

 

2 comments:

roberto said...

Today this blog is a volcano in eruption

roberto said...

An Italian Translation - Una Traduzione in italiano

Sappiamo che Albert Royal Delmont Jones (da ora in poi abbreviato ADJ) è nel censimento del 1900 di Chicago. È sposato con Isabel e dice di essere direttore di giornale, dichiara di avere 44 anni e lei 23. Isabel Agnes Mulhall stava per diventare un personaggio per proprio conto, se le notizie di gossip delle riviste di quel tempo sono attendibili.
Come giustamente si chiede Rachael in un altro post anche noi ci chiediamo – nel 1900 ADJ era direttore di che cosa?
Infine ADJ ricompare nel censimento del 1930, vecchio e solo, in un ospizio/ospedale per poveri nel Delaware poco prima della sua morte e sepoltura in una tomba per indigenti quello stesso anno.
Credo che potremmo trovarlo nel censimento del 1910, anche se ciò fa nascere delle domande come dettagliato in un precedente post. In quell’anno si sarebbe fatto chiamare Albert R. Delmont (Albert Royal Delmont), dichiara di avere 48 anni, che si sarebbe sposato da tre anni con Margaret White, di 28 anni. E infine che viveva a Campell, Kentucky.
In quell’anno non aveva occupazione. E viveva in casa dei suoi cognati, James e Johanna White.
Questo sarebbe il suo quarto matrimonio – dopo Caroline Bown, Belle Mulhall, e Bambina Maud Scott.
Un registro matrimoniale rivela che si erano sposati il 19 settembre 1906, ma non fornisce altre informazioni.
L’età comunicata nel censimento del 1910 in realtà è inferiore a quella reale. Ma proprio come la sua precedente moglie Isabel, questa moglie Margaret è come minimo venti anni più giovane di lui. Uomini che sposano donne molto più giovani spesso si abbassano gli anni, sono impegnati a giocare a tennis, e vanno a correre, con una tuta elasticizzata, sull’ultimissimo modello di bicicletta!
Comunque, ci sono due cose discordanti nello scenario sopra descritto. La prima è che Albert Delmont dichiara di venire dalla Virginia. Ma non ci sono accenni nelle registrazioni della Virginia che solo vagamente lo possano confermare. Ciò potrebbe essere stato un errore del rilevatore del censimento, oppure un tentativo di ADJ di coprire le sue orme lasciate in passato. Tuttavia questo è l’unico Albert Delmont che risulta negli indici del censimento del 1910.
La seconda cosa è il censimento del 1920. È facile trovarvi la stessa famiglia ancora residente in Campell, Kentucky. Il suocero James era morto e Johanna White è ora il capo della famiglia con gli stessi figli, fra cui Margaret Delmont. Non c’è alcun Albert R. in vista. Margaret afferma di avere solo 34 anni; comunque, la sigla nella relativa colonna suggerisce che era una vedova! Ma non riesco a trovare proprio niente che attesti che qualche Albert R. Delmont (o qualche variazione del suo nome) sia morto tra il 1910 e il 1920.
Ci sono così tante prove del contrario riguardo alla morte di ADJ, che sono portato a pensare che probabilmente si tratta di una morte simulata, o una truffa assicurativa, o solo una buona liberazione per consentire alla donna delle possibilità migliori come vedova che non come moglie abbandonata o divorziata – tutti questi scenari sono possibili.
Non riesco a trovare neanche l’ombra di ADJ in una qualsiasi combinazione dei suoi nomi nel censimento del 1920. Ma infine ecco che lo ritroviamo come una specie di vecchio mendicante nel 1930.
Sto ancora cercando, e i lettori di questo blog sono anche loro i benvenuti in questa ricerca. Il problema è – che nome potrebbe aver usato ADJ?